Календарне планування

Календарне  планування  уроків  у  4  класі 
Календарно-тематичне  планування  уроків
УКРАЇНСЬКОЇ  МОВИ
(За  підручником  М.С.Вашуленка, С.Г. Дубовик, О.І.Мельничайко)
з/п
Тема уроку
Дата

Мова і мовлення

1
Мова — скарбниця історії народу


2
Безперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. Вимова і написання слова аеропорт


3
Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях. Дотримання правил мовленнєвого етикету, культури спілкування


Текст

4
Закріплення поняття про будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе). Тема і мета висловлювання. Заголовок. Вимова і написання слова футбол


5
Поділ тексту на частини, складання плану за допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців. Визначення теми висловлювання у текстах, формулювання основної думки


6
Робота з деформованим текстом: виявлення відсутніх абзаців, переставляння частин тексту, вилучення речень, що не відповідають темі, додавання кінцівки (заключного речення)


7
Знаходження та інтонаційне виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення думки. Спостереження над засобами зв’язку речень у тексті. Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті


8
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-розповідь за темою «Яскраві  краплини літніх канікул»


9
Текст-опис. Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів

10
Складання художніх та науково-популярних описів. Обговорення своїх письмових робіт у парах, невеликих групах; відзначення позитивних сторін роботи, висловлення порад щодо  їхнього доопрацювання


11
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів та висновків. Визначення теми висловлювання у текстах-міркуваннях, формулювання основної думки. Вимова і написання слова температура


12
Побудова тексту-міркування, добирання переконливих доказів, формулювання висновку


13
 Вправляння у написанні замітки до стіннівки


14
Контрольна робота: письмовий переказ



Речення

15
Повторення й узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання, про головні та другорядні члени речення. Розділові знаки в кінці речень. Інтонаційно правильне читання речень, різних за метою висловлювання, окличних речень. Вимова та написання слова океан


16
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ  тексту «Картопля»


17
Встановлення зв’язку слів у реченні. Визначення, за допомогою чого пов’язуються слова (за допомогою закінчень і прийменників, тільки закінчень). Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком та схемою. Відновлення змісту деформованих
речень. Вимова та написання слова трамвай


18
Поняття про однорідні члени речення. Граматичні питання до однорідних членів речення. Спостереження за вживанням речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення

19
Головні та другорядні члени речення. Поєднання однорідних членів речення за допомогою  інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення. Вимова і написання слова гардероб


20
Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами; використання речень з однорідними членами у побудові текстів. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях. Вимова і написання слова кілометр


21
 Узагальнюючий урок з розділу «Речення»


22
Контрольна робота: діалог (усно або письмово)


Слово. Значення слова. Частини мови

23
Повторення й узагальнення знань і вмінь про морфемну будову слова; розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих та форм одного з таких слів. Вимова та написання слів: врівноваженість, наполегливість, справедливість, творчість


24
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання  твору на  основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку»

25
Повторення й узагальнення знань і вмінь про лексичне значення слова. Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? котрий? котра? котре? котрі? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, але тощо). Класифікація на групи слів,що відповідають на питання різних частин мови. Вимова і написання слова дисципліна


Іменник

26
Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість тощо). Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. Багатозначність окремих іменників. Український алфавіт. Вимова та написання слів: врівноваженість, наполегливість, справедливість, творчість (продовження)


27
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Спостереження за точним і влучним вживанням з ряду синонімів тих слів, які найбільше відповідають змістові. Робота зі словниками синонімів та антонімів. Вимова і написання слова оптимізм


28
 Рід іменників. Віднесення іменників до одного з родів. Змінювання іменників за числами. Вимова і написання слова спільнота


29
Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники у початкову форму. Використання орфографічного словника для перевірки закінчення іменників чоловічого роду з основою на приголосний у родовому відмінку. Вимова і написання слова держава


30
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з], [ц], [с] перед закінченням -і в іменниках різного роду. Правопис  іменників, у яких відбулося це чергування. Вимова і написання слова шеренга


31
Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з [е], [о] в окремих іменниках жіночого  та   чоловічого роду з основою на приголосний. Правопис іменників, у яких відбулося це чергування


32
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання письмового твору-опису за картиною К.Білокур «Соняшники»

33
Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а в родовому відмінку однини з основою на  твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш]


34
Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини: закінчення –ею в менниках з основою на м’який приголосний та на шиплячі; закінчення -єю в іменниках на -ія


35
Правопис  закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини: закінчення –ем в іменниках з основою на м’який приголосний та на шиплячі; закінчення -єм в іменниках з  основою на [й]. Вимова і написання слова мізинець

36
Контрольна робота: списування


37
Практичне засвоєння правопису закінчень найуживаніших іменників чоловічого роду на -ар, -яр. Використання орфографічного словника для перевірки написання найуживаніших іменників чоловічого роду на -ар, -яр


38
 Спостереження над паралельними закінченнями іменників чоловічого роду — назв істот  у  давальному та місцевому відмінках однини. Український алфавіт


39
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини

40
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Осінь за вікном чарівну казку пише»


41
Спостереження за закінченням іменників у множині (таблиця відмінювання).  Вправи  на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині



42
Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках. Вимова та написання слова тролейбус


43
 Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Засвоєння літературних  форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по


44
Узагальнювальний урок з розділу «Іменник»


45
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь



Прикметник


46
Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті. Спостереження за їхньою роллю в мовленні.Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях.


47
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. Робота зі словниками синонімів та антонімів. Вимова та написання слова життєрадісний

48
Урок розвитку зв’язного мовлення. «Пташка красна пір’ям, а людина – добрими справами». Твір-роздум


49
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без уживання термінів)


50
Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками


51
Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками


52
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях


53
Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст


54
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині (таблиця відмінювання). Граматичне  питання до прикметника у сполученні з іменником


55
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині (таблиця відмінювання). Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях


56
Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмовий  переказ

57
 Контрольна робота: диктант


58
Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий та м’який приголосний в однині.  Виконання  мисленнєвих ситуацій


59
Вживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому  відмінках однини


60
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в множині (таблиця відмінювання)


61
Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Правопис закінчення  -і у називному відмінку множини (вимова та правопис)


62
Вимова і написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький


63
Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділу «Прикметник»


64
Урок розвитку зв’язного мовлення. Порівняльний  опис  дерева. Складання казки  за  поданим паном і опорними словами «Горобина і ялина  в  зимовому лісі»




Числівник

65
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Питання до кількісних і порядкових числівників. Вимова і написання слова посередині


66
Вимова і написання найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Робота з орфографічним словником. Вимова і написання слів шістнадцять, п’ятсот, шістсот


67
Вимова і написання найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Робота з орфографічним словником


68
Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50,60, 70, 80, 1000). Вимова і написання слів вісімдесяти, п’ятдесяти, сімдесяти, шістдесяти


69
Практичне засвоєння вимови і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000)



70
Словесні формули на означення показників часу протягом доби. Вимова і написання слова вчора




71
Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ  тексту «Джерельце  взимку»


Займенник

72
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю займенників у тексті


73
Особові займенники. Їхнє значення, синтаксична роль


74
Займенники 1-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. Вимова і написання слів взимку,влітку


75
Займенники 2-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання


76
Займенники 3-ї особи однини і множини. Їхнє відмінювання. Вживання приставної букви н у займенниках 3-ї особи


77
Урок розвитку зв’язного мовлення. Детальний переказ  тексту з творчим завданням

78
Уживання займенників з прийменниками. Роздільне написання прийменників із займенниками. Вимова і написання слова восени

79
Побудова сполучень слів і речень із займенниками у різних формах


80
Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах. Удосконалення текстів шляхом використання займенників замість лексичних повторів


81
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь з тем «Числівник», «Займенник»


82
Аналіз перевірної роботи. Оцінювання результатів навчання



Дієслово

83
Повторення вивченого про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками). Спостереження за дієсловами різних семантичних груп. Вимова і написання слова попереду


84
Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання  твору «Зима»

85
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Робота зі словниками синонімів та антонімів


86
Багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях. Вимова і написання слів ліворуч, праворуч


87
Контрольна робота: диктант


88
Аналіз контрольної роботи. Оцінювання результатів навчання


89
Неозначена форма дієслова (початкова форма). Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. Вимова і написання слова мільйон


90
Побудова порад, інструкцій. Закріплення правопису не з дієсловами

91
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами. Вимова і написання слова тепер


92
Урок розвитку зв’язного мовлення. Стислий  переказ  тексту


93
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами. Вимова і написання слова напам’ять


94
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. Розвиток умінь вибирати з-поміж поданих дієслів те дієслово, що найбільш відповідає мовленнєвій ситуації,уникати одноманітності у використанні дієслів в усних і письмових висловлюваннях різних
типів

95
Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на –ся у тексті. Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні


96
Контрольна робота: списування


97
Аналіз контрольної роботи. Оцінювання результатів навчання


Прислівник

98
Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Незмінюваність — основна граматична ознака прислівників. Прислівники,
близькі та протилежні за значенням. Поширення речень (тексту) прислівниками.Вимова і написання слів вперед, ззаду, назад


99
Урок розвитку зв’язного мовлення . Складання  тексту-міркування  на  основі  прочитаного  оповідання В.Сухомлинського «Співуча  пірїнка»

100
Практичне ознайомлення з написанням найуживаніших прислівників. Використання орфографічного словника для перевірки написання прислівників. Вимова і написання слів ввечері,вдень, вранці


101
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Написання найуживаніших прислівників. Вимова і написання слів щогодини, щотижня


102
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Обирання з-поміж поданих прислівників тих, що найбільше відповідають меті та типу висловлювання. Уживання прислівників під час побудови текстів. Написання найуживаніших прислівників


103
Контрольна робота: перевірка мовних знань і умінь з тем «Дієслово», «Прислівник»


104
Аналіз перевірної роботи. Оцінювання результатів навчання


105
Урок розвитку зв’язного мовлення Стислий переказ оповідання В. Сухомлинського «Усмішка»

Повторення  вивченого  у  початкових  класах
106
Текст. Речення

107
Слово. Значення слова


108
Контрольна робота: диктант

109
Аналіз перевірної роботи. Оцінювання результатів навчання

110
Частини мови. Іменник. Прикметник

111
Числівник. Займенник


112
Дієслово. Прислівник

113
Узагальнювальний урок з теми «Повторення вивченого у початкових класах»

114
Підсумкова контрольна робота за рік (ДПА)

115
Аналіз перевірної роботи. Оцінювання результатів навчання


116
Урок розвитку зв’язного мовлення Складання  твору-міркування «Що  таке  доброта?»

117
Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях

118
Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях

119
Підсумковий урок




Календарно-тематичне  планування  уроків
ЛІТЕРАТУРНОГО  ЧИТАННЯ
(За  підручником  О.Я.Савченко)

з.п.
Тема
Дата
проведення
Сторінки
підручника

Розділ перший
ІЗ СКАРБНИЦІ УСНОЇ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ

1
 Вступ до розділу «Із скарбниці усної народної творчості». За Софією Грицою. Наші джерела


4-5
2
Мудра дівчина. (Українська народна казка)


6-12
3
Мудра дівчина. (Українська народна казка)


6-12
4
Без труда нема плода (Народна притча)


12
5
 У пригоді (Народна притча). Записала Олена Пчілка


13-14
6
Урок позакласного читання. Казка мудрістю багата. Побутові казки



7
Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького (Народна легенда)


14-15
8
Місто Сміла (Народна легенда)


15-16
9
Стоїть явір над водою (Українська народна пісня)


16-17
10
Котився віночок по полю (Українська народна пісня)


17-18
11
Народні усмішки. Швачка. Син та мати. Записав Борис Грінченко


18
12
Урок позакласного читання. Народні легенди



13
Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу


19-20
14
 Контрольна робота № 1. Аудіювання (письмово)



15
 Скоромовки. Загадки

21-22
16
 Галина Кирпа. Мова моя


22
17
 Перевір свої досягнення


23
18
Урок позакласного читання. Сторінками народної творчості




Розділ другий
 ЩО БУЛО НА ПОЧАТКУ СВІТУ

19
Створення світу


24-26
20
 Ольга Бондарук. Міфи про створення світу та людей


26-28
21
Дедал та Ікар. Переказала Катерина Гловацька


28-31
22
Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово)


23
Як ще не було початку світа... (Українська народна обрядова пісня). Записала Євгенія Ярошинська


31
24
Урок позакласного читання. Міфи Стародавньої Греції



25
За Сергієм Плачиндою. Гнів Перуна


32-34
26
За Сергієм Плачиндою. Гнів Перуна


32-34
27
Перевір свої досягнення


35

Розділ третій
СТОРІНКАМИ ІСТОРІЇ УКРАНИ

28
Олександр Олесь. Наші предки — слов’яни


36-39
29
Олександр Олесь. Ярослав Мудрий

39-41
30
Урок позакласного читання. Сторінками історії України (за поезіями Олександра Олеся із книги «Княжа Україна»)


31
Іван Крип’якевич. Книги за княжів часів


42
32
Дмитро Білоус. У назвах міст і сіл слова


42-43
33
Алла Коваль. Місто Чернігів


43-44
34
Марія Хоросницька. Звідки в міста назва — Львів


44-45
35
Урок позакласного читання. Козацькому роду нема переводу



36
Марія Пригара. Козак Голота


45-50
37
Марія Пригара. Козак Голота


45-50
38
Марія Пригара. Козак Голота


45-50
39
Іван Гнатюк. Козацький дуб


50-51
40
Іван Боднарчук. На новій землі


52-53
41
Тамара Коломієць. Ялинка мого дитинства (Спогади)


54-55
42
Урок позакласного читання. Без верби й калини нема України (Українські казки та легенди про вербу і калину)



43
Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?


56-57
44
Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору


45
Дмитро Павличко. Наш прапор. Наталка Поклад. Гімн

58

46
Перевір свої досягнення


59
47
Контрольна робота № 4. Навичка читання вголос



48
Урок позакласного читання. Державні символи у творах українських поетів



Розділ четвертий.
ЯК НЕ ЛЮБИТЬ ТОЙ КРАЙ...
49
Вступ до розділу. Володимир Сосюра. Як не любить той край... Ліна Костенко, усе моє, все зветься Україна...

60-62
50
Василь Сухомлинський. Восени пахне яблуками


62-63
51
Олександр Олесь. Степ


63-65
52
Марко Вовчок. Літній ранок. Михайло Коцюбинський. Літній день


65-66
53
Надія Кир’ян. Євшан


66-67
54-55
Григір Тютюнник. Ласочка

67-70
56
Урок позакласного читання. Чарівний світ природи у творах Григора Тютюнника



57
Тетяна Кара-Васильєва. Співуча глина (Скорочено)


71-72
58
Володимир Лучук. Скільки річок в Україні? Степан Жупанин. Загадка-добавлянка


73-74
59
Ліна Костенко. Я хочу на озеро Світязь...


74
60
Василь Сухомлинський. Не забувай про джерело


75-76
61
Анатолій Качан. Летючий корабель.
 Перевір свої  досягнення


77-78
62
 Контрольна робота № 5. Аудіювання (письмово)



Розділ п’ятий.
ВИДАТНІ УКРАЇНСЬКІ ПИСЬМЕННИКИ
63-64
Вступ  до  розділу. Тарас Шевченко. Про себе

79-84
65
Урок позакласного читання. «Шевченкове слово в віках не старіє...»



66
Тарас Шевченко. Вітер віє повіває... Вітер з гаєм розмовляє...


84-85
67
Тарас Шевченко. Реве та стогне Дніпр широкий...


85-86
68

Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі


86-87
69
Роман Завадович. Поет-Каменяр (Скорочено)


88-90
70
Іван Франко. Дивувалась зима... Дрімають села...


91-92
71-72
Іван Франко. Лисичка-кума

92-96
73
Урок позакласного читання. Дитячі оповідання Івана Франка


74
Микола Олійник. Леся (Уривок з повісті)


97-100
75
Леся Українка. Конвалія (Уривок)


101
76
Леся Українка. Давня весна


102-103
77-78
Леся Українка. Біда навчить

103-109
79
Павло Тичина. Де не глянь — колоски... (Уривок із вірша «Де тополя росте»)


110
80
Урок позакласного читання. Вірші українських поетів для дітей



81
Павло Тичина. Хор Лісових Дзвіночків


111-112
82
Павло Тичина. Сонце і дим


112
83
Максим Рильський. Дитинство


113
84
Максим Рильський. Ким хочеш бути, хлопчику, в житті? Перевір  свої  досягнення


114-115
85
Контрольна робота № 6.  Навичка читання мовчки (письмово)


Розділ шостий.
РОЗПОВІДІ ПРО НАС САМИХ
86
Вступ до розділу. Езоп. Двоє приятелів і ведмідь


116-118
87
Леонід Глібов. Зозуля і Півень


119-121
88
Урок позакласного читання. Байки Езопа



89
Олена Пчілка. Котова наука


121-123
90-91
Неля Шейко-Медведєва. Лисиця, що впала з неба (П’єса-казка на 2 дії)

123-134
92
Контрольна робота № 7. Робота з  літературним твором



Розділ сьомий.
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ
93-94
Вступ до розділу. Олександр Пушкін. Казка про царя Салтана... (Уривки)

135-142
95-96
Ганс Крістіан Андерсен. Гидке каченя (Скорочено)

143-150
97
Урок позакласного читання. Казки Ганса Крістіана Андерсена


98-99
Джанні Родарі. Дорога, що нікуди не вела

151-153
100
Перевір свої досягнення


154
Розділ восьмий.
СВІТ ДИТИНСТВА В ЛІТЕРАТУРІ
101
Вступ до розділу. Любов Забашта. Сказав мудрець... Анатолій Костецький. Мрія


155-157
102
Анатолій Костецький. Спішу додому


158
103
Василь Сухомлинський. Не загубив, а знайшов


159-160
104
Урок позакласного читання. Школа добрих учинків (за творами Василя Сумлинського)


105-106
Всеволод Нестайко. Шурка і Шурко

160-166
107-108
Марія Чумарна. Казка про друга

166-170
109
Всеволод Нестайко. Із сміхом треба бути обережним... Галина Малик. Мавпині іменини


171-172
110
Грицько Бойко. Консультант. Микола Сингаївський. Сміх для всіх


172-173
111
Василь Сухомлинський. Співуча пір’їнка


174
112
Урок позакласного читання. Майстер веселого цеху— Грицько Бойко


113
Контрольна робота № 8. Навичка читання вголос



114
Ганна Чубач. Найрідніші голоси
Степан Жупанин. Намалюю вітер. Ліна Костенко. Якщо не можеш вітер змалювати...

175-176
115
Олександр Єфімов. Тут усе є... Емілія Саталкіна. Кожний знає своє діло

177-178
116
Підсумкова  контрольна  робота.(Державна підсумкова атестація)


117-118
Володимир Рутківський. Як складають вірші

179-183
119
Микола Сингаївський. Дощ із краплі починається


184-185
120
Урок позакласного читання. Світ дитинства у творах Всеволода Нестайка



121
Підсумковий  урок






Календарно-тематичне  планування  уроків
МАТЕМАТИКИ
(За  підручником  М.В.Богдановича, Г.П.Лишенка)
                     №
з.п.
з.п.
з
Ззз

Тема  уроку

Номери
завдань

Дата

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 3-ГО КЛАСУ.
 ВИВЧЕННЯ ПИСЬМОВОГО МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 1000

1
Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення. Задачі на зведення до одиниці .



2
Письмове додавання й віднімання трицифрових чисел. Знаходження значень буквених виразів. Ускладнені розширені задачі на знаходження третього доданка




3
Нумерація трицифрових чисел. Складання виразів. Обернені задачі



4
Нумерація трицифрових чисел: читання і порівняння чисел, попереднє і наступне числа, значення цифри нуль у записі числа. Множення і ділення з числами 1 і 0. Задачі на знаходження суми двох добутків



5
Письмове множення на одноцифрове число. Вирази на сумісні дії. Розв’язування задач



6
Ділення з остачею. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на застосування письмового ділення на одноцифрове число



7
Знаходження частини числа. Письмове ділення на одноцифрове число.
Задачі на знаходження числа за значенням його дробу



8
Знаходження числа за його частиною. Письмове ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за його частиною



9
Множення й ділення на розрядні одиниці 10; 100. Задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа



10
Письмові прийоми множення на кругле число. Розв’язування рівнянь.
Задачі на знаходження суми двох добутків



11
Письмове множення на двоцифрове число. Задачі на знаходження різниці двох часток



12
Письмове множення на двоцифрове число. Задачі на застосування дії множення



13
Письмові прийоми ділення на кругле число. Розв’язування рівнянь. Задачі на різницеве порівняння двох часток



14
Письмове ділення на двоцифрове число. Розв’язування задач. Задачі на різницеве порівняння



15
Письмове ділення на двоцифрове число. Розв’язування задач. Самостійна робота



16
Письмове ділення з остачею. Розв’язування рівнянь. Задачі на знаходження невідомих за двома різницями



17
Контрольна робота № 1




НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

18
Аналіз контрольної роботи. Утворення, читання і запис чотирицифрових чисел у межах 2000. Розв’язування задач на знаходження відстані



19
Утворення другої тисячі. Повторення позатабличного ділення на одноцифрове число. Задачі на спільну роботу



20
Утворення чотирицифрових чисел з розрядних чисел. Кут



21
Читання і запис чотирицифрових чисел. Задачі на знаходження числа за його частинами і частини від числа



22
Читання і запис чотирицифрових чисел. Утворення числа
10 000.Визначення кількості десятків, сотень, тисяч у числі. Задачі на три дії. Радіус



23
Читання і запис п’ятицифрових чисел у межах 20 000. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження невідомого за двома різницями



24
Читання і запис трицифрових чисел у межах 20 000. Письмове віднімання трицифрових чисел.Задачі на дві та три дії .



25
Читання і запис п’ятицифрових чисел. Дії над круглими числами. Задачі на знаходження невідомих за двома різницями



26
Порівняння чисел. Читання і запис п’ятицифрових чисел. Письмове ділення з перевіркою множенням. Задачі на різницеве порівняння двох добутків



27
Нумерація шестицифрових чисел. Читання і запис шестицифрових чисел. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу



28
Читання і запис шестицифрових чисел у межах 200 000. Мільйон.Задачі на знаходження числа за значенням його дробу



29
Нумерація шестицифрових чисел. Читання і запис, визначення числа тисяч у числі. Розв’язування рівнянь. Розв’язування задач на три дії



30
Нумерація шестицифрових чисел. Поняття класу. Таблиці розрядів і класів. Множення і ділення на одноцифрове і двоцифрове числа. Обернені задачі



31
Читання і запис шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10; 100; 1000



32
Збільшення (зменшення) числа в 10; 100; 1000 разів. Читання і запис багатоцифрових чисел. Задачі на пропорційне ділення. Самостійна робота



33
Десяткова система числення. Розв’язування рівнянь. Задачі на три дії



34
Контрольна робота № 2



35
Аналіз контрольної роботи. Одиниці вимірювання довжини. Утворення одиниць вимірювання довжини. Задачі на знаходження четвертого пропорційного



36
Одиниці вимірювання маси. Заміна одних одиниць вимірювання маси іншими. Задачі на знаходження четвертого пропорційного



37
Заміна одних одиниць вимірювання довжини і маси іншими. Розв’язування задач



38
Одиниці вимірювання часу. Розв’язування задач на обчислення тривалості події



39
Одиниці вимірювання часу. Задачі з буквеними даними




ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

40
Дія додавання. Закони додавання. Табличне й позатабличне, усне і письмове додавання. Задачі, які розв’язуються додаванням



41
Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Табличне й позатабличне, усне і письмове віднімання. Задачі, які розв’язуються відніманням



42
Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Задачі, які розв’язуються відніманням



43
Перевірка додавання відніманням. Складені задачі на знаходження невідомого доданка




44
Знаходження різниці у випадку, коли зменшуване має декілька нулів. Розв’язування задач



45
Додавання декількох доданків. Задачі на знаходження периметра трикутника



46
Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня. Самостійна робота



47
Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси



48
Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними



49
Контрольна робота № 3



50
Аналіз контрольної роботи. Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події



51
Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події



52
Прості задачі на обчислення тривалості події, дати її початку, дати закінчення події. Розв’язування рівнянь



53
Застосування способу округлення при додаванні та відніманні. Розв’язування задач вивчених видів .



54
 Діаграми. Розв’язування задач на знаходження різниці



55
Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху. Залежність швидкості від зміни відстані при сталому часі



56
Задачі на визначення відстані за швидкістю і часом. Залежність швидкості від зміни часу при сталій відстані



57
Задачі на визначення часу за відстанню і швидкістю. Дії з іменованими числами



58
Прості та складені задачі на визначення часу і відстані. Геометричні тіла та їх назви



МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО

59
Дія множення. Закони множення



60
Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрові (алгоритм множення). Розв’язування задач на рух. Самостійна робота



61
Множення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку, коли в середині першого множника є нулі. Розв’язування задач з двома буквеними даними



62
Контрольна робота № 4



63
Аналіз контрольної роботи. Множення чисел, які закінчуються нулями



64
Множення одноцифрового числа на багатоцифрове. Задачі на спільну роботу





65
Ознайомлення з поняттям «площа фігури». Квадратний сантиметр. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу



66
Правило обчислення площі прямокутника. Задачі, аналогічні до задач на спільну роботу



67
Обчислення площі і периметра прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу



68
Одиниці вимірювання площі. Задачі, які включають дії над величинами, вираженими одиницями площі



69
Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника



70
Знаходження однієї зі сторін прямокутника за його площею і відомою другою стороною. Задачі, аналогічні задачам на спільну роботу. Ділення іменованих чисел



71
Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов’язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії



72
Дія ділення. Властивості частки. Задачі на рух і на обчислення площі



73
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові (загальний випадок). Задачі вивчених видів



74
 Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці



75
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням.Ускладнені задачі на зведення до одиниці



76
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить усередині нуль. Перевірка ділення множенням. Елементи прямокутного паралелепіпеда: ребро, бічна грань,основа, вершина



77
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить усередині нулі.Ускладнені задачі на зведення до одиниці



78
Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці



79
Ділення іменованих чисел. Ускладнені задачі на зведення до одиниці



80
Ділення іменованого числа на іменоване. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі вивчених видів



81
Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух



82
Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зустрічний рух



83
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Вирази на порядок дій. Задачі на зустрічний рух. Самостійна робота



84
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ділення на 10; 100; 1000 з остачею. Задачі на спільну роботу



85
Контрольна робота № 5



86
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого



ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДРОБАМИ. МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ
87
Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною. Порівняння частин






88
Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Чисельник і знаменник дробу. Складені задачі, які включають знаходження частини числа



89
Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа



90
Дроби, які дорівнюють одиниці. Порівняння дробів



91
Знаходження числа за значенням його дробу. Розв’язування задач. Самостійна робота



92
Складені задачі, що включають знаходження дробу від числа. Повторення правила множення числа на добуток



93
Контрольна робота № 6



94
Аналіз контрольної роботи. Множення чисел, що закінчуються нулями. Повторення переставного та сполучного законів множення. Зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10; 100; 1000.Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом



95
Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі, розв’язування яких вимагає знаходження дробу від числа



96
Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Задачі на знаходження дробу від числа



97
Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові і двоцифрові числа



98
Знаходження добутку виду 2400 · 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі на пропорційне ділення



99
Повторення вивченого. Задачі на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей



100
Правило ділення числа на добуток. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення з остачею  на одноцифрове число



101
Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення



102
Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею. Задачі на пропорційне ділення. Рівняння




103
Порівняння задач на пропорційне ділення. Ділення з остачею на круглі числа. Вирази на порядок виконання дій



104
Ділення виду 45 780 : 60 і 299 600 : 700. Задачі на рух




105
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові круглі числа у випадку, коли в частці є нулі. Задачі з буквеними даними. Рівняння. Самостійна робота



106
Ділення чисел, що закінчуються нулями. Дії з іменованими числами. Вирази на порядок виконання дій. Розв’язування задач



107
Контрольна робота № 7




108
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого




МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВЕ ЧИСЛО

109
Повторення множення двоцифрових чисел. Задачі на знаходження числа за двома різницями



110
Множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом



111
Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок).Задачі на знаходження числа за двома різницями



112
Множення іменованих чисел на двоцифрові числа. Порівняння задач на знаходження числа за двома різницями



113
Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома різницями



114
Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії



115
Множення багатоцифрових чисел на трицифрові виду 1578 · 403. Задачі на рух і знаходження площі



116
Ділення трицифрових чисел на двоцифрове



117
Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею у випадку двоцифрової частки. Задачі на знаходження середнього арифметичного (ознайомлення)



118
Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Рівняння



119
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного



120
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження середнього арифметичного



121
Ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка. Розв’язування задач



122
 Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові у випадку, коли частка містить нулі. Розв’язування задач



123
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові у випадку, коли частка містить 0 одиниць



124
Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові з остачею. Розв’язування задач



125
Ділення іменованих чисел на двоцифрові числа. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Задачі на дроби



126
Сумісні дії з багатоцифровими числами. Задачі на спільну роботу. Рівняння



127
Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розширені задачі на зведення до одиниці. Складання і розв’язування нерівностей. Самостійна робота



128
 Сумісні дії з багатоцифровими числами. Розв’язування задач



129
Контрольна робота № 8



130
Аналіз контрольної роботи. Ознайомлення з письмовим діленням на трицифрове число



131
Ділення багатоцифрових чисел на трицифрове число. Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними




ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

132
Натуральний ряд. Будова натурального числа у десятковій системі числення.Порівняння чисел



133
Величини. Метрична система мір



134
Додавання і віднімання. Закони додавання та властивості різниці. Самостійна робота


135
Множення. Закони множення



136
 Контрольна робота № 9



137
Аналіз контрольної роботи. Ділення. Властивості частки


138
Повторення матеріалу та узагальнення математичних знань учнів


139
Повторення матеріалу та узагальнення математичних знань учнів


140
Підсумковий урок за рік




Календарно-тематичне  планування  уроків курсу
Я  У  СВІТІ
(За  підручником  О.В.Тагліної, Г.Ж.Іванової)

з. п.
Тема  уроку
Дата
проведення
Я — ЛЮДИНА
1
Життя — найвища цінність.
Практична робота (обговорення ст. 6 Конвенції ООН про права дитини, ст. 3, ст. 21, ст. 27 Конституції України)

2
Я — неповторна людина

3
Навчальний проект (індивідуальний).
Постаті, які подолали життєві труднощі (за вибором учнів)

4
Особистісний розвиток людини впродовж життя

5
Винаходи людства

6
Навчання як засіб досягнення життєвої мети. Як самому себе виховувати?

7
Планування самонавчання, взаємонавчання.
Практична робота. Плануємо пізнавальну діяльність

8
Не витрачай даремно час!

9
Навчальний проект (індивідуальний).
Історія досягнень людини (в науці, спорті чи мистецтві)

Я ТА ІНШІ
10
Роль сім’ї в моєму житті. Мій родовід

11
Бюджет сім’ї. Економія і збереження майна

12
Навчальний проект (дослідницький, індивідуальний).
Дослідження своїх витрат за тиждень (які товари чи послуги були потрібними та якісними, а на покупці яких можна було зекономити)

13
Культура поведінки учня

14
Засоби масової інформації мого міста.
Практична робота. Написання замітки до місцевої газети про важливі події, що відбулися в місті

15
Чому виникають конфлікти? Як налагодити хороші взаємини? Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія «Чим відрізняється стійкість від упертості?»

16
Соціальна (екологічна) акція «Збережемо ялинку»

17
Чи варто бути правдивим?

18
Культура спілкування

Я — УКРАЇНЕЦЬ
19
Україна — незалежна, демократична, правова держава

20
Людина живе в суспільстві. Моделювання різних соціальних ситуацій

21
Національні та державні символи України. Конституція України (ст. 10, ст. 20, ст. 67).
Практична робота. Проведення конкурсу малюнків на тему «Державні символи у моєму житті»

22
Навчальний проект (груповий).
Сім чудес України

23
Батьки зобов’язані — діти зобов’язані

24
Навчання — основний обов’язок дітей

25
Про правопорушення

26
Передбачайте наслідки своїх учинків. За скоєне відповідають перед законом

27
Культурна спадщина народу

28
Свята нашої держави

Я — ЄВРОПЕЄЦЬ
29
Україна на карті світу. Найбільші українські спільноти в інших країнах світу

30
Європейський Союз — співтовариство народів Європи

31
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів).
Подорожуємо країнами світу

32
Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність.
Практична робота. Складання листа до однолітка-іноземця про свою країну

33
У кожному куточку світу — свої традиції та звичаї

34
Охорона довкілля — спільна справа всіх землян


Немає коментарів:

Дописати коментар